Kulinaria

Zimowa kolacja na ciepło. Co jeść na kolację w okresie zimowym?

Kolację w okresie zimowym najlepiej przygotować na ciepło. Tak przygotowany posiłek rozgrzeje nas w mroźny wieczór. Powinniśmy przygotowywać dania lekkostrawne i niezbyt obfite. W ramach kolacji warto jeść ryby, chude mięsa, warzywa oraz nabiał. Możemy podać, np. pieczoną rybę, faszerowane warzywa bądź warzywne zapiekanki.

Kolacja to ostatni posiłek, który spożywamy w ciągu dnia. Dietetycy zgodnie radzą, by spożywać kolację na 3 godziny przed pójściem spać. W mroźne, zimowe wieczory warto przygotować ciepły posiłek, który nas rozgrzeje i ułatwi zasypianie. Pamiętaj, że kolacja musi być lekkostrawna po to, by nie obciążać żołądka na noc. Na lekkostrawność posiłku wpływa obróbka termiczna, czyli gotowanie, pieczenie czy duszenie. Całkowicie zrezygnuj z potraw tłustych, smażonych oraz powodujących wzdęcia. Na kolację nie powinniśmy jeść kiełbasy, boczku oraz sera żółtego, ponieważ produkty te odznaczają się wysoką kalorycznością oraz dużą ilości tłuszczu i soli. Unikaj także cukrów prostych, które znajdują się np. w owocach, a także wędzonych ryb i konserw rybnych. Kolacja powinna przede wszystkim składać się z warzyw oraz produktów białkowych, takich jak chude mięsa i wędliny, ryby, jaja, twaróg, czy jogurty. W skład ostatniego posiłku mogą wchodzić węglowodany złożone, które znajdują się w ciemnym pieczywie, ryżu, kaszach oraz makaronie pełnoziarnistym. Produkty te przyczyniają się do regeneracji komórek mózgowych, podczas gdy my śpimy. Zaleca się również spożywanie na kolację ryb, ponieważ stanowią one źródło cennych składników odżywczych, takich jak kwasy tłuszczowe i pełnowartościowe białko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.