Kulinaria

Nowa generacja słodzików spożywczych

Udaj się do sklepu spożywczego, a zobaczysz niezliczone opcje słodzenia – zarówno w “prawdziwych” kategoriach cukru i nieodżywczych substancji słodzących. Zobaczysz także, że wiele z tych słodzików pojawia się jako składniki w jedzeniu, które regularnie jesz.

“To wspaniałe, że znajdujemy twórcze sposoby wykorzystania roślin, aby nasze jedzenie było smaczniejsze i bardziej interesujące” – mówi Sara Haas, RDN, kulinarna dietetyczka z Chicago. Podczas gdy niektóre nowsze cukry zawierają przeciwutleniacze, witaminy i minerały, ważne jest, aby pamiętać, że nadal są one liczone jako dodatkowy cukier w diecie – i powinny być ograniczone do nie więcej niż 10 procent dziennego spożycia kalorii, zgodnie z wytycznymi żywieniowymi na lata 2015-2020. Amerykanie. Tak więc w przypadku codziennej diety o 2000 kalorii, byłoby to około ¼ filiżanki dodanego cukru, co może wydawać się bardzo dużo, ale szybko dodaje się do żywności. Chcesz czerpać garść nowszych słodzików? Proszę bardzo!
1. Syrop daty może być dobrą alternatywą dla miłośników agawy i miodu

Ten słodzik jest zrobiony z dat, oferuje bogate nuty karmelu i może pochwalić się pewnymi składnikami odżywczymi, mówi Sharon Palmer, RDN, autor Plant-Powered for Life, z siedzibą w Bradbury w Kalifornii. Na 1 łyżce stołowej (łyżki stołowej), na przykład, otrzymasz 2 gramy (g) błonnika, a także bardzo małą ilość potasu, magnezu i fosforu. Informacje o odżywianiu z amerykańskiego Departamentu Rolnictwa (USDA) pokazują, że kaloria kaloryczna, to mniej więcej tyle samo, co syrop z agawy i miodu – ale z nieco mniejszym cukrem niż oba, co czyni go lepszym wyborem dla osób z cukrzycą, chociaż umiar jest nadal klawisz. “Lubię syrop z datków jako środek słodzący w koktajlach, batonach z granola, a nawet w wypiekach” – mówi Haas.

POWIĄZANE: Szczegółowy przewodnik po miodzie i jego możliwych korzyściach zdrowotnych
2. Melasa dostarcza ziemistego smaku w potrawach wieprzowych

To, co stare, jest nowe, jeśli chodzi o słodziki – i coraz więcej kucharzy używa melasy, co według Haasa ma ziemski smak. “Lekka melasa jest elastyczną opcją, ale ciemna melasa zwiększa smak i dobrze łączy się z mocnymi przyprawami, takimi jak imbir, cynamon, ziele angielskie i gałka muszkatołowa, w wypiekach jak piernikowe ciasteczka, a także sosach BBQ”, mówi Michele Redmond, RDN, dietetyk kulinarny w Scottsdale w Arizonie.

Podnieś butelkę swojego ulubionego sosu BBQ i może być dobrze zrobiona z melasy! “Melasa Blackstrap jest mniej słodka i najbardziej skoncentrowana, ale jej dymne i gorzkie smaki ograniczają ją jako substytut” – dodaje Redmond. “Świeci w fasolkach po bretońsku, ciemnych chlebach i niektórych daniach z wieprzowiny”. Odmiana Blackstrap oferuje minerały takie jak żelazo, potas, wapń i magnez, według USDA.
3. Ekstrakt z owoców mnicha to kreatywny sposób na słodzenie kawy

“Pierwotnie nieodżywcze słodziki były głównie używane do zmniejszania zawartości cukrów w słodkich pokarmach dla osób chorych na cukrzycę lub osób, które chcą zmniejszyć kalorie i schudnąć” – mówi Lauren Harris-Pincus, RDN, autorka “The Protein-Packed Breakfast Club”, z siedzibą w Green Brook, New Jersey. “Z biegiem lat pojawiło się wiele nowych opcji, ponieważ konsumenci stale zmieniają swoje preferencje smakowe i postrzeganie, które substancje słodzące są akceptowalne. Naturalnie uzyskiwane słodziki, takie jak owoce mnichów, zyskały ostatnio popularność wraz ze wzrostem trendu “czystego jedzenia”. ”

Jeśli chodzi o słodzenie owocami mnichów, niewiele się dzieje, ponieważ ma wysoką moc słodzenia. “Wyciąg z owoców mnicha można znaleźć w wielu różnych postaciach, od syropów do kryształów podobnych do cukru stołowego”, mówi Amanda Hibshman, RDN, prywatna praktyka w San Diego. “Ma różne zastosowania kulinarne, od pieczenia po użycie go w kawie”.

4. Cukier kokosowy sprawia, że ​​jest doskonałym substytutem cukru w ​​pieczeniu

Ten słodzik naturalnie zawiera niewielką ilość potasu i pochodzi z nektaru drzewa palmowego drzewa kokosowego. W porównaniu z cukrem stołowym, ma on 19 mniej kalorii na łyżkę – a jedna łyżeczka do herbaty jest uważana za przyjazna dla FODMAP (co oznacza, że ​​może pomóc w trawieniu) i bezpieczniejsza opcja dla osób z zespołem jelita drażliwego (IBS). “Ma niższy indeks glikemiczny niż tradycyjny cukier stołowy, więc może być lepszą alternatywą dla osób z cukrzycą, chociaż badania są mieszane w tej kwestii” – mówi Mary Ellen Phipps, MPH, RDN, która jest w prywatnej praktyce w Houston. “Radzę klientom, aby spróbowali i sprawdzili, jak poziom cukru we krwi reaguje. Niektóre osoby zauważają różnicę, a inne nie. “W pieczeniu można dodać filiżankę do kubka na cukier stołowy, mówi Phipps.
5. Alkohole cukrowe, takie jak erytrytitol, są dobrym rozwiązaniem dla osób kierujących cukrzycą

“Naturalnie występujące w owocach alkohole cukrowe są fantastyczną opcją dostarczania słodyczy do żywności bez [jak największej ilości] dodanych kalorii” – mówi Harris-Pincus. “Ale nie wszystkie są takie same. Każdy, kto kiedykolwiek jadł za dużo słodyczy bez cukru, wie, że może powodować nieprzyjemne działania niepożądane ze strony przewodu pokarmowego. To dlatego, że sorbitol stosowany tradycyjnie do słodzenia cukierków może mieć działanie przeczyszczające. ”

W dzisiejszych czasach często można znaleźć erytrytol na etykietach składników, takich jak produkty lodowe. “Zwykle jest lepiej tolerowany niż inne alkohole cukrowe, ponieważ większość z nich jest wchłaniana w jelicie cienkim” – mówi Harris-Pincus. “Tak więc niewielka ilość dociera do jelita grubego, zmniejszając jego działanie przeczyszczające. Podobnie jak w przypadku innych, tolerancja będzie się różnić u poszczególnych osób, a wielkość porcji jest ważnym czynnikiem. ”

Erytrytol znajduje się w postaci granulowanej i sproszkowanej i może być stosowany do wypieku lub słodzenia napojów. Według American Diabetes Association, alkohole cukrowe, w tym erytrytol, mogą być dobre dla osób z cukrzycą, ponieważ zawierają mniej kalorii i wpływają na mniej cukru we krwi niż tradycyjny cukier.

POWIĄZANE: 5 najlepszych cukrowych substytutów dla osób z cukrzycą typu 2
6. Owoce jako słodziki oferują dodatkowe składniki odżywcze, których potrzebuje Twoje ciało

Coraz częściej pojawiają się jogurty słodzone tylko owocami i przyprawami, a także batony z owoców i bez dodatku cukru. “Konsumenci naciskają na bardziej naturalne produkty, więc używanie owoców jako substancji słodzących jest z pewnością atrakcyjną opcją” – mówi Harris-Pincus. “Premia to dodatkowe witaminy, minerały, fitochemikalia i przeciwutleniacze zawarte w całym owocu, w przeciwieństwie do sacharozy lub syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy, często spotykanego w przetworzonych produktach spożywczych.” We własnym domu, spróbuj słodkiego domowego smoothie lub parfaitu z jogurtu z owocami – a także odrobiną cynamonu lub niesłodzonego proszku kakaowego dla dodatkowej słodyczy, jeśli chcesz.
7. Syrop z tapioki może być dobrą alternatywą dla syropu kukurydzianego

Wytwarzany z manioku, ten naturalny słodzik ma neutralny smak. Redmond mówi, że jest dostępny w kilku odmianach, niektóre z liczbą kalorii zbliżoną do liczby syropu z agawy i miodu, a niektóre z około 20 kalorii mniej na łyżkę. “Dla słodyczy, syrop z tapioki może działać jak zamiennik syropu kukurydzianego” – mówi Redmond. Zastanów się, czy nie zastąpić np. Syropem z tapioki w przepisach na domowe lizaki. “Niektóre wersje wydają się być nieco lepkie, co jest dobre do wiązania pewnych wypieków, takich jak batoniki musli”.

8. Odwrócony cukier oferuje gładkie usta w wypiekach

“Jeśli jadłeś dżem, sorbet lub lody, prawdopodobnie zjadłeś cukier inwertowany, nie wiedząc o tym” – mówi Redmond. “Odwrócony syrop to po prostu cukier, który dzieli się na ciekłą fruktozę i glukozę za pomocą enzymu lub kwasu. Ponieważ dżem często zawiera cukier i kwasowy składnik, cukrem inwertowanym jest składnik. Jeśli lubisz robić lody, sorbety, karmelki i twarde cukierki, zamień cukry w spiżarnię, ponieważ pomaga to zapobiegać i kontrolować ich krystalizację oraz zapewnia im gładsze odczucie w ustach. ”

W wypiekach może być korzystne stosowanie cukru inwertowanego w stosunku do cukru stołowego. W badaniu opublikowanym w marcu 2018 r. W Journal of Nutrition & Food Sciences ciasto zrobione z cukru inwertowanego straciło około 20 procent zawartości cukru w ​​procesie pieczenia – podczas gdy ciasto zrobione z cukru stołowego straciło tylko około 6 procent zawartości cukru. Cukier inwertowany jest również pomocny przy wytwarzaniu cukierków. Hibshman mówi, że prosty syrop domowej roboty, sporządzony z podgrzewanej wody i cukru, zawiera syrop inwertowany.

http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.ajkshop.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.