Zdrowie

Idealna zdrowa dieta: wartości odżywcze roti i ryżu porównane

Węglowodany i tłuszcze w Roti i ryżu: porównajmy ryż i roti na podstawie korzyści zdrowotnych każdego składnika odżywczego.

Jeśli chodzi o ryż i roti, toczy się debata, która jest lepsza i zdrowsza? Spożywanie jednego z nich nie wpłynie negatywnie na twoje zdrowie, jeśli zostanie odpowiednio spożywane. Ryż jest najczęściej spożywanym jedzeniem na całym świecie; mając na uwadze, że roti to przaśny chleb, który kojarzy się głównie z indyjskim jedzeniem. Roti można wytwarzać z mąki pełnoziarnistej lub mąki z innych pełnych ziaren. Ryż występuje również w różnych odmianach; od brązowego, czerwonego i czarnego do różnych metod przetwarzania, które dają ryż parzony lub polerowany / zmielony. W tym artykule porozmawiamy o ryzie pszennej i ryżu mielonym, ponieważ są one powszechnie spożywane w miejskich Indiach.Kalorie w Roti | Kalorie W Ryżu

Próbując utrzymać wagę lub cukrzycę, należy skupić się na kaloriach. Waga do wagi jest zbliżona do zawartości kalorii zarówno ryżu, jak i roti. Oba dostarczają prawie tyle samo kalorii, co w grę wchodzi ilość, którą konsumujesz. W zależności od całkowitej dziennej ilości kalorii, które chcesz spożywać, wybierz odpowiednią ilość i rozłóż ją równomiernie w ciągu dnia, aby ciało pozostało pod napięciem.

Według znanego dietetyka Pooja Makhija: „Węglowodany nie powodują, że jesteś gruby, ale zły wybór. Węglowodany są źródłem energii przez cały dzień. Są również ważne dla metabolizmu tłuszczów. Jeśli chcesz walczyć z tłuszczem, Potrzebują węglowodanów, aby je spalić. Złożone węglowodany z pokarmów takich jak całe ziarna, brązowy ryż i soczewica powinny stanowić co najmniej 60% codziennych posiłków. Jeśli nie jesz wystarczającej ilości węglowodanów, nie będziesz w stanie utrzymać utraty wagi i jeść więcej, aby zrekompensować brak kalorii. ”

Carb In Rice | Carb In Roti

Węglowodany są głównym źródłem energii dla naszego organizmu i są potrzebne przez cały dzień. Energia węglowodanów pomaga zmniejszyć stres naszego organizmu. Zawartość węglowodanów we wszystkich ziarnach zbóż jest nieznacznie inna. Ale różnica polega na polerowaniu podczas mielenia, które usuwa włókno z ryżu i sprawia, że ​​jego węglowodany są bardziej dostępne, powodując większy cukier poposiłkowy i więcej insuliny we krwi, aby sobie z tym poradzić. Jest to jeden z czynników ryzyka cukrzycy, a po metabolizowaniu węglowodanów insulina wraca do linii podstawowej, powodując głód i potrzebę jedzenia większej ilości, co może prowadzić do przyrostu masy ciała. Z drugiej strony, amylopektyna obecna w ryżu jest łatwiejsza do strawienia, co sprawia, że ​​jest to dobry wybór dla niemowląt. Rotis zdobywa tutaj punkty z wyższą wartością sytości waga dla wagi.

Białko W Ryżu | Białko W Roti

Zwykle ziarna zbóż nie są spożywane ze względu na zawartość białka, ponieważ jakość białek nie jest dobra. Jeśli chodzi o białko , roti zapewnia większą ilość, ale jakość białek ryżowych jest lepsza, ponieważ zawiera więcej aminokwasu lizyny. Po zjedzeniu w połączeniu z roślinami strączkowymi poprawia się jakość białka posiłku. Poza tym ryż jest bezglutenowy, a pszenica zawiera gluten, który nie może być spożywany przez pacjentów z celiakią.

Tłuszcz W Ryżu | Tłuszcz W Roti

Większość zbóż ma niską zawartość tłuszczu. Zarówno roti, jak i ryż można jeść bez poczucia winy, jeśli liczy się kalorie tłuszczu.

Włókno W Ryżu Włókno W Roti

Tutaj roti wygrywa duże. Jest bogaty w błonnik , głównie nierozpuszczalny błonnik, nawet w porównaniu z brązowym ryżem. Korzyści z włókna są dobrze zbadane. Włókno w twoim pożywieniu oznacza powolne wchłanianie cukru do krwi i przypomina przedłużone uwalnianie, które pomaga utrzymać sytość na dłużej. Włókno dodaje masy i pomaga osiągnąć wczesną sytość, a ponadto pomaga utrzymać wagę, nie przejadając się. Włókno powiększa stolce, zapobiega zaparciom i jest pokarmem dla dobrych bakterii, aby mogły się rozwijać i rosnąć w naszych jelitach. Błonnik jest również udokumentowany w celu ochrony przed ryzykiem chorób serca, cukrzycy typu 2 i nowotworów jelita grubego. Pomaga także kontrolować poziom cholesterolu i obniża poziom glukozy we krwi, zapobiegając wzrostowi poziomu cukru we krwi po posiłku.

Kwas foliowy w ryżu | Folian W Roti

Rozpuszczalna w wodzie witamina B, niezbędna do wytworzenia DNA w naszym organizmie, niezbędna do tworzenia nowych krwinek i zapobiegania wrodzonym wadom nerwowym, występuje zarówno w roti, jak i ryżu, ale znów roti czyni markę w porównaniu z polerowanym ryżem mielonym pod względem ilości .

Fosfor W Ryżu | Fosfor W Roti

Ważny minerał znajdujący się w każdej komórce naszego ciała, fosfor jest niezbędny między innymi do utrzymania zdrowia kości, funkcji nerek, skurczu mięśni, normalnego bicia serca i sygnalizacji nerwów . Roti jest lepszym źródłem w porównaniu z polerowanym ryżem, a brązowy ryż jest również dobrym źródłem fosforu.

Zasadniczo wygrywa tutaj cała roti pszenicy, ponieważ porównuje się ją z bardzo przetworzonym białym ryżem. W porównaniu z bielonym białym ryżem, brązowy i parzony ryż są zdrowsze. Upewnij się również, że łączysz je z dobrymi białkami o niskiej zawartości tłuszczu, napełnij pół talerza warzywami i jedz w odpowiednim czasie.

http://www.pandasc.pl/
http://www.planszowadabrowa.pl/
http://www.gamesworld.com.pl/
http://uzyrafy.pl/
http://www.ajma.pl/
http://pansolo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.