Pozostałe

Co jeść, by poprawić pamięć?

Codzienna dieta ma bezpośredni wpływ na to, jak funkcjonuje nasz mózg. To, co jemy, może wspomagać sprawność działania umysłu i poprawić pamięć. Warto sięgnąć po produkty poprawiające pracę mózgu. Należą do nich bez wątpienia orzechy, pestki słonecznika i dyni, migdały oraz produkty pełno ziarniste. Obfitują one w cynk, magnez oraz witaminy z grupy B. Dzięki tym składnikom usprawnimy proces zapamiętywania nowych informacji, a także zapobiegniemy pogarszaniu się pamięci z wiekiem. Jedzmy również dużo świeżych owoców i warzyw, są one źródłem wielu witamin i minerałów o działaniu antyrodnikowym. Zapobiegają więc starzeniu się i uleganiu uszkodzeniom komórek nerwowych przez tak zwane wolne rodniki. Dbajmy o to, by dostarczyć sobie odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych omega 3, które dbają o błony naszych komórek nerwowych oraz zapewniają zdrowie żyłom i tętnicą, zapobiegając takim chorobom jak udar mózgu, czy miażdżyca naczyń mózgowych. Znajdziesz je w tłustych rybach morskich. Warto też raz lub dwa razy w tygodniu spożywać chude mięso (kurczaka lub indyka), ponieważ zawarta w nim keratyna poprawia pamięć. Do poprawy pamięci przyczynia się też znacznie lecytyna. Zawierają ją żółtka jajek oraz soja.
Ponadto pamiętaj, aby zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. To bardzo istotne, ponieważ nawet lekkie odwodnienie powoduje znaczny spadek możliwości intelektualnych, bóle głowy, problemy z koncentracją oraz rozdrażnienie.

http://www.americanbar.pl/
http://100mb.pl/
http://jesiennedzieciaczki.pl/
http://www.cpenergia.pl/
http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.