Kulinaria

4 owoce, które są stosunkowo bogate w białko

Owoce bogate w proteiny: owoce nie są tradycyjnie bogate w białko, ale mają wyższe poziomy innych ważnych składników odżywczych. Te 4 owoce są stosunkowo bogate w białko.

Jeśli chodzi o dietetyczne źródła białka, zawsze jest dużo ciekawości. Dzieje się tak dlatego, że nie tylko dostawa tego niezbędnego makroskładnika ma znaczenie dla Ciebie, ale opakowanie lub profil żywieniowy żywności źródłowej również wpływa na twoje zdrowie. Dlatego czerwone mięso, mimo że jest bogate w białko, może nie być uważane za dobre źródło białka, ponieważ są one również bogate w tłuszcze nasycone. Każde dobre i zdrowe źródło białka nie powinno mieć go tylko w dobrej ilości, ale powinno mieć także wiele zdrowych i korzystnych składników odżywczych. Ponadto zdrowe źródła białka muszą mieć niski poziom cholesterolu i tłuszczów nasyconych. Dlatego wiele mówi się o potrzebie przejścia ze źródeł zwierzęcych na roślinne.

Owoce bogate w białko

Owoce są bogate w tęczę składników odżywczych, od wszystkich niezbędnych witamin, które odgrywają rolę w utrzymaniu zdrowia różnych funkcji ciała, do energetyzowania naturalnych cukrów i sycącego błonnika. Owoce nie są tradycyjnie bogate w białko i na ogół nie oczekuje się, że będą miały wyższy poziom innych ważnych składników odżywczych, w tym błonnika i węglowodanów. Nadal jednak oferują pewne ilości białka, a po połączeniu z innymi zdrowszymi źródłami chudego białka mogą nadal być objęte zdrową dietą. Jednak nie można polegać na spożyciu nawet tych bogatych w białko owoców, aby wypełnić dzienne zalecane spożycie białka (RDI).

Czytaj także: Zdrowa dieta: ile białka jest wystarczająco dużo? Słynny dietetyk Rashi Chowdhary ujawnia wszystko o białku

Oto kilka bogatych w białko owoców, które warto rozważyć:

1. Rodzynki: Ten skromny suszony owoc jest elementem wszystkich świątecznych propozycji i jest również dodawany do całej gamy deserów. Złote rodzynki są niczym innym jak odwodnionymi lub suszonymi winogronami. 100-gramowa porcja rodzynek zawiera 3 gramy białka, zgodnie z danymi Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych.

2. Guawa: Ten bogaty w witaminy C owoc jest smakowany na surowo lub w sałatkach, a nawet jest dodawany do soków i napojów dla smakowitego ponczu. Guawa jest bogata w błonnik, ponieważ 100-gramowa porcja owocu zawiera 5 gramów, według USDA, a ta sama porcja zawiera 2,6 grama białek.

Przeczytaj także: Białko w bananie: Dodaj ten owoc do codziennej diety, aby zachować sprawność i zdrowie

3. Daty: Ten słodki słodki owoc jest spożywany w krajach Bliskiego Wschodu jako podstawa od stuleci. Daktyle bez pestek są nadziewane różnymi składnikami, a nawet spożywane w postaci pasty słodzącej do koktajli mlecznych i wypieków. 100-gramowa porcja dat zawiera 2,45 g białka, wraz z 8 g błonnika, zgodnie z danymi Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych.

Przeczytaj także: 6 Doskonałe źródła białka wegetariańskiego do codziennej diety

4. Śliwki: Innym suszonym owocem, który jest stosunkowo bogaty w białko, jest śliwka. Są one wytwarzane przez odwodnienie dojrzałych śliwek i zawierają szeroką gamę niezbędnych minerałów i witamin, a także kilka ważnych makroelementów. Obejmuje to 2,18 grama białka na 100 gramów oraz 7 gramów błonnika pokarmowego.

Możesz rozważyć dodanie tych owoców do swojej diety, bardziej do czerpania z nich innych korzyści, zamiast patrzeć na nie jako na wiarygodne źródło białka. Skonsultuj się z certyfikowanym dietetykiem lub dietetykiem, aby uzyskać wykres diety, który pomoże Ci spełnić wymagania dotyczące białka dietetycznego.

http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.